fredag 14 december 2012

Lot of catching up!

Mycket jobb under förra veckan, så nu har jag att ta igen. Vi börjar med Arvikas J-18 lag som åkte till Forshaga med endast 9 utespelare. Själv stod jag på jobb och mådde dåligt när jag fick reda på den tunna truppen. När coach Eriksson skrev till mig att Arvika vunnit med 8-1 trodde jag han drev med mig. Snacka om krigare!

Arvikas A-gäng hade det desto tuffare på hemmaplan mot formstarka Åmål. Formstarka får man ju använda på lag som slagit Grums i omgången tidigare.
Åmål fick åka hem till Dalsland med tre poäng efter en 8-4 seger mot Arvika. 8 insläppta på 30 skott vittnar om effektivitet av de svarta tjurarna samt att det inte kan ha sett för bra ut försvarsmässigt. Två av målen i tom kasse bör i och för sig tilläggas.
Annars en del roliga och intressanta resultat i söndagsomgången. Munket tvålade till Nor med 6-1. Nor har spelat senaste matcherna med två backpar. Hur står det egentligen till där? Vart har alla tagit vägen? Sunne körde över ett vinterkräksjukt(?) Karlskoga, som anlände till Helmia Arena med 12 utespelare, med 8-2. Två baljor av Ejdsell som behåller sin andraplats i poängligan bakom Anders Skoog. Inte svårt att gissa vilka som är Sunnes bärande länkar. Grabbarna Skoog/Ejdsell har nämligen stått för drygt 1/3 av Sunnes 97 mål i år.
Grums vann seriefinalen mot FIF med 5-3 och tog sig upp på förstaplatsen. Forshaga har dock en släpmatch mot Köping ikväll som kan ta dem tillbaka till förstaplatsen.

Onsdagens omgång bjöd även den på en del intressanta resultat. Arvika hade förvånansvärt svårt mot jumbon Örnen, och kom undan med en 3-2 seger efter att Andrew Secco avgjort med knappt 1½ minut kvar av matchen. Övriga Arvikamål gjordes av kapten Olsson och Stefan Kask.
Senaste tidens framstegslag, Munkfors, fick sig en rejäl käftsmäll när man åkte på 12-0 borta mot GIK.
Åmål fortsatte sin fina kurva med att hemmaslå Köping med 4-3. Kiviranta 1+3 i den matchen.
Sunne tog en ny trea när man vände 2-0 till 2-3 i den tredje perioden borta mot Hallsberg. Stor matchvinnare Markus Grönqvist som satte 2-3 med dryga minuten kvar av matchen.

Nu laddar vi för två fredagsmatcher i hockeytvåan, Forshaga-Köping och Munkfors-Karlskoga. Själv ska jag bege mig ner till Arvikas Sporthall och kolla innebandyderby ikväll, Arvika-Hagfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar