onsdag 7 november 2012

Period ett till ända

Omgång elva är lagd till handlingarna och en tredjedel av serien är redan spelad. Grums i topp, tätt följda av nya tvåan Forshaga. Hammarö åkte ju något oväntat på spö i hemmahallen. 5-4 slutade matchen. men ärligt Sunne, att påstå att er twitter-bevakning är bättre än den som erbjuds på everysport är ju bara att ljuga för sig själv. Jag uppmanar däremot fler lag att twittra, ger en möjlighet för supportrar att hålla koll på verksamheten, särskilt om man även twittrar lite om övriga lag i föreningen. Så fortsätt med det ni gör SIK, men liverapportering görs bäst via everysport enligt mig.

Forshaga tog tre nya pinnar ikväll och bättrade på målskillnaden något när Munkfors krossades med 13-0. Skottstatistiken 25-28 i FIF-favör?! Nästan vartannat skott in bakom Kervestig i IFK-kassen alltså (eller var man schysst och lät killen byta idag?). Ser vi Munkfors i trean nästa år? Även om man skulle visa sig starkare än exempelvis Viking (vilket jag inte tror), hur går man vidare och satsar för en ny säsong?

Serieledaren efter 11 omgångar, Grums IK, tog en utan att överdriva bekväm seger mot Hallsberg som fortsätter bjuda på jojo-insatser. Att gå från 3-1 seger mot Flyers för att sedan torska med hela 7-1 mot Grums på tre dagar får mig tyvärr att tvivla på Navvies möjligheter att lira play off. Älskar att även GIK hängt på livearena-servicen!

Och Örnen då! Seger i sudden mot Åmål, som förvisso gått tungt senaste matcherna, men två poäng i Dalsland en onsdag av ett Örebro-lag är bra gjort! Var annars rätt säker på att matchen skulle avgöras av Ittonen på straffar, inte en allt för ovanligt syn. "Funkar varje gång!"

Hur gick det i Köping? Ajaj, fjärde raka torsken för vildsvinen och denna gång mot humörlaget Nor IK. Köping sköt 62 skott och gör två mål! Kommentar på det? Anton Östman i Nors mål putsade till sin räddningsprocent med några enheter i alla fall.

Imorgon ska jag försöka mig på en analys av alla lag nu när första perioden av serien är spelad. Hur fel hade jag? Vilka har överraskat? Positivt? Negativt? Hur går period två? Kom med era egna tips och idéer. Vilka förtjänar att omnämnas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar