tisdag 9 oktober 2012

Onsdagshockey!

Omgång tre spelas imorgon onsdag och det bjuds på ett par-tre intressanta möten.
Förmodade topplagen Karlskoga och Hammarö stöter på varann i Hammarö Ishall. Hoppas på att matchen kommer vara av lite muskelspännar-karaktär, båda lagen vill nog visa vad de går för. Synd bara att matchen går i Hammarö, blir nog inget liverefererande att räkna med.
I Köpings ishall ställs Västmanlands blå vildsvin mot Dalslands svarta tjurar. Åmål har överraskat so far i mina ögon. Oväntad seger i premiären mot Hammarö samt en övertygande seger mot Munkfors i omgång två. Omgångens smällkaramell!
Sista matchen av intresse för mig är ju självklart AHCs jakt på första trepoängaren hemma mot Örnen. Arvikas manfall förvärrades tyvärr efter Forshaga-matchen i söndags då Jonas Johannesson fick en fraktur på ett finger och Jim Engström fick utgå med krånglande ljumskar. Örnen har startat illa och ser ut att bli seriens slagpåse. Om det nu blir så imorgon att jag tvingas äta upp mina ord, skulle det ändå kännas okej. Jag skulle vara med orolig som AHC-spelare och mitt tips inte går in imorgon.

En kort genomgång och tips av omgång 3:

Sunne IK-IFK Hallsberg: 6-2
Sunne kommer ta mycket poäng i Helmia i vinter och Hallsberg kom duktigt ner på jorden sist mot Köping, då man förlorade 9-3 mot Köping på hemmaplan. Ejdsell sätter två baljor samt skräck i motståndarmålvakten.

Hammarö HC- Karlskoga HC: 4-3
Hammarö skakade av sig övertidsförlusten mot ÅSK i premiären genom att utklassa Nor med 10-2 i söndags. Två rätt målglada lag som möts, men jag tror Hammarö tar minst två poäng imorgon.

IFK Munkfors-Grums IK: 2-8
Munsbit för tidigare års seriesuveräner. Verkar inte vara intresserade av att folk ska se FIF som favorit till seriesegern. Munkfors verkar ha stora defensiva problem och det är ingen fördel mot Grums som bara kan mala på i medvind.

Köping Hockey- Åmåls SK: 5-2
Smällkaramellen ja! Två lag som imponerat än så länge, men tror att fördelen av hemmaplan blir en klar komponent i Köpings eventuella seger imorgon. 24 mil enkel resa är en tuff uppladdning hur mycket man än tjatar om att skaka av sig bussresan direkt.

Arvika HC-HC Örnen: 4-2
AHC tar första trean, men det kommer inte bli lätt. Örnen har ju antagligen tillgång till internet och vet att AHC suktar efter en seger efter tre inledande förluster. Har man dessutom läst det jag skriver har man ju koll på att skadeläget är som det är och att man rentav själva har en möjlighet att ta säsongens första trea. Men skulle det vara så att Örnen läser det jag precis skrev finns ju risken att man drabbas av segerfrossa och går på pumpen. Vilket scenario bjuds vi på imorgon?

Forshaga IF-Nor IK (spelas fredag 12/8): 9-1
Min seriesegrarkandidat nummer ett ska inte ha några problem med Nor som kommer få det svårt mot FIFs fröjdiga offensiv.

Vad tror ni kära läsare?

1 kommentar:

  1. Blir kanske inget everysport hos hammarö, men livestream är det inte många som får fram

    http://www.livearena.com/Content/Index/1570

    SvaraRadera