tisdag 16 oktober 2012

inför: Omg. 5

Precis följt landskampen i Berlin. Tur man inte bloggar om fotboll, då hade det blivit sent i säng inatt. Här snackar vi ishockey och här har ni matcherna och mitt tips för omg. 5 mina damer och herrar:

Hammarö HC - IFK Munkfors: 6-1
Ska vara en munsbit för Hammarö en onsdagkväll i oktober i hemmaladan. Återigen, riktigt kul med liv arena-satsningen, kommer följa matchen med ett öga imorgon.

Nor IK - Karlskoga HC: 4-6
Kan komma bli en hårdare match än vad man kan tro. Nor har storvunnit och storförlorat om vartannat, men den här gången blir förlusten inte allra värst.

Grums IK - Åmåls SK: 5-3
Åmål är inte vad jag tippade inför säsongen. Tillskotten i truppen har gjort gott och Grums har inte sällan haft problem mot ÅSK. Tight men ändå säker seger till Grums tror jag.

Sunne IK - HC Örnen: 7-3
Sunne gjorde ett oväntat gott resultat senast i Nobelhallen och hemma mot Örnen ska man kunna vinna relativt komfortabelt. Bra poängskörd på Broberg då, kommer vi få se en repris nu när Ejdsells poängskörd verkar fått grus i maskineriet? Örnen höll förvisso siffrorna nere mot serieledaren Köping förra omgången (förlust hemma med 4-2), men jag skulle vilja ha lite info kring den matchen innan jag eventuellt ändrar mitt tips.

Köping - Forshaga IF: 3-4
Omgångens bomb, där jag tror Köping åker på årets första förlust i serien. Forshaga kommer vara heltaggat efter förlusten mot Grums i söndags och kommer ta minst två poäng imorgon. Inte att jag för den delen tror Köping kommer vara otaggat bör tilläggas!

IFK Hallberg - Arvika HC: 6-3
Är väl inte värt att diskutera AHCs skadeläge, vill ju inte tappa läsare. Tror Arvika får det tufft, sällan de plockat poäng i Sydnärkeshallen förr om åren, och kan Hallsberg slå Hammarö i sudden på hemmaplan kan de helt klart slå Arvika imorgon. Frågetecken för AHCs defensiv...

Vad tror ni gott folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar