torsdag 15 december 2011

J-18 - Skåre BK 6-4

Vi lirar tamej fan DM-final i februari!
Vart ska man börja? Knappt nån idé med risk för att glömma någon av de fantastiska prestationerna under matchen. Men jag nämner en till att börja med: lagprestationen!
2-0 blev 2-2 som blev 4-2 som sedan blev 4-4 som slutligen blev 6-4. Skåre var bra, riktigt bra. Ett talangfullt lag bestående av nästan enbart -94:or mot våra grabbar med ett åldersspann från -94 till -97(!) Hade Skåre vunnit hade det varit lika välförtjänt som att vi gjorde det. I DM-vinner man nämligen, enda som räknas. Skotten räknades till 33-40 och visst hade dom en del RIKTIGT farliga lägen. Men vad gör det med klippan Jakobsen i mål. Snudd på omutlig idag!
Erik Olsson. 4 baljor idag. Har lidit av måltorka i A-laget ett tag. Idag sa jag till honom: "målform on the rise" och kände på mig att jag hade rätt. Och som jag hade rätt!
Oskar Lang och Chrille Eriksson blev de två övriga målskyttarna. Jonas Nyman, född -97, 0+2 idag. Vad säger man om en sån J-18 debut? Henke Neubauer, lika gammal bjuder på hockeygodis som bara en kille "on fire" kan bjuda på.
Johan Larsons backspel, snacka om att den killen vuxit i höst. Simon Olssons ledaregenskaper i båset, ovärdeligt! Jesper Dagerbäck som assisterande coach resten av säsongen. Idag skötte han powerplay-formationerna. Vi gjorde 3 PP-mål. Rätt grymt! Carl Stapleton. Transatlant säger jag bara!
Bäst av allt? Alla ville spela och visade det när dom fick chansen. Visar på att folk trivs och att J-18 blivit ett lag det är roligt att spela i. Min åsikt och tro i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar