onsdag 16 november 2011

Onsdagshockey

It´s hockeynight in Vålberg för AHC som säkerligen är gôtt sugna på att bryta den negativa bortatrenden (4 raka torsk). Nor har gått som tåget på slutet och har närmast två tunga segrar, 4-3 hemma mot Flyers och än mer imponerande 1-6 på bortais mot Hallsberg. Och det ska man veta, att i Sydnärkershallen tar man sällan enkla segrar om ens segrar alls.
Linus Strömvall var tillbaka redan förra matchen mot Åmål efter sin fotledsskada. På skadelistan hamnade dock Jesper Dagerbäck i måndags. Axeln ur led än en gång och det väntas troligen operation och upp till 5 månaders rehab. Hur tråkigt detta är saknar jag ord för. Jesper är en urlojal kille som både A-laget och J-laget drar nytta av. En kille som alltid ger allt och som säsong efter säsong tar stora kliv i utvecklingen. Drettråkigt helt enkelt.

Matchen ikväll tror jag tyvärr slutar med förlust, 5-3. AHC har som sagt tufft på bortais i vinter och Nor är inne i ett bra flyt. Som tur är är jag en värdelös tippare så det borde betyda AHC-seger med 5-1.


* * *


Munkfors lirar mot Köping hemma i Klingevi. Höjde en aning på ögonbrynet när jag såg Emil Sätterman i laguppställningen, trots att jag faktiskt hörde rykte om det redan i söndags. Då skvallrades det t.o.m om en hemvändare av några kaliber större, nämligen Viktor Hertzberg. Låter smått osannolikt, men killen har tydligen drabbats av ännu en hjärnskakning borta i kanadensiska juniorligan och det skulle då öppna för spel i Munkfors efter jul, då han planerar avsluta säsongen borta i Kanada.

Den som lever får se, men snacka om drömvärvning. Grabben gjorde ju trots allt ett antal matcher med Timrå under försäsongen.


* * *


Nu sätter matcherna igång för kvällen. Har en tvåhundring spelad på Djurgårdsseger, Skellefteåseger, Skövdevinst och bortavinst för MIF(fo) Redhawks. Vore ju långt från oväntat om FBK vinner när jag för en gångs skull spelar förlust på dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar